40,2601$% 0.13
46,7458€% 0.13
53,9601£% 0.23
4.316,24%0,46
3.337,10%0,40
10.198,76%-0,26
02:00
İstanbul Büyükşehir Belediyesi‘nin (İBB) yıllar önce hayata geçirdiği ve milyonlarca lira harcanarak oluşturulan ‘İSBİKE’ projesi, şu an atıl durumda çürümeye terk edilmiş bisikletlerden oluşan bir hurdalığa dönüştü. 2023 yılı itibarıyla İstanbulluların bisiklet kullanımını teşvik etmek amacıyla yola çıkan bu proje, şimdi sorgulanır hale geldi. Peki, bu proje neden başarısız oldu ve binlerce bisikletin akibeti ne oldu?
İstanbul’un kalabalık caddelerinde, belirli lokasyonlarda sunulan bisikletler, şehirdeki trafik sorununa bir çözüm olarak düşünülmüştü. İBB, bu projeye büyük bir umut bağlamış, çeşitli bölgelerde bisiklet istasyonları kurmuştu. Ancak, zamanla bu uygulamanın hayata geçişi beklenilen ilgiyi görmedi. 2023’te İBB, projeden vazgeçme kararı aldı ve bu bisikletler, Kartal ve Eyüpsultan‘daki belediye otoparklarına çekildi.
Artık bu bisikletler, depolara götürülüp kullanılmaz hale gelmiş durumda. İBB Meclisi’nde yapılan tartışmalarda, binlerce bisikletin nerede olduğu soruluyordu. Sonuç olarak, bu bisikletler kullanılmaktan çok, çürümeye terk edilmiş birer hurda haline geldi. Peki, bu durumun ardında yatan sebepler neler?
Uzmanlar, projenin başarısızlığında birkaç faktörün etkili olduğunu belirtiyor. İlk olarak, bisikletlerin erişilebilirliği ve istasyonların konumu, kullanıcıları bisiklet kullanmaktan alıkoyan temel unsurlar arasında yer aldı. Ayrıca, bisikletlerin bakım ve güvenlik sorunları da İstanbulluların bu hizmeti tercih etmemesinde rol oynadı. Projenin başından beri yeterince tanıtılmaması ve bilinçlendirme kampanyalarının eksikliği, kullanıcı sayısını olumsuz etkiledi.
Bir diğer dikkat çekici nokta ise, İBB’nin bu projeye ne kadar yatırım yaptığı. Milyonlarca lira harcanarak alınan bu bisikletler, şimdi atıl durumda ve faydasız birer yük haline gelmiş durumda. İBB’nin bu konuyla ilgili nasıl bir yol izleyeceği, şehirdeki bisiklet kullanımını teşvik etme hedeflerine ulaşması açısından büyük önem taşıyor.
Şu an itibarıyla, İBB’nin bu bisikletleri ne yapacağı belirsizliğini koruyor. Ancak, bu durum sadece bir proje başarısızlığı değil, aynı zamanda İstanbul’un ulaşım sorunlarına daha geniş bir perspektiften bakma ihtiyacını da ortaya koyuyor. Gelecekte, bisiklet kullanımını artırmak için yenilikçi ve katılımcı projelere ihtiyaç duyulacak.
İstanbul’da sürdürülebilir ulaşım çözümlerine yönelik yeni bir yaklaşım geliştirilmediği sürece, benzer projeler tekrar risk altına girebilir. Bu durum, hem belediyenin kaynaklarını israf etmesine neden olacak hem de İstanbulluların sağlıklı bir ulaşım alternatifi bulma çabalarına darbe indirecektir.
Kaynak: Milliyet
Hatay’ın Yeniden Doğuşunda Şaşırtan Umut: Bakan Kurum’a Nergis Çiçeği İle Teşekkür
1
“Aile Şirketleri Neden Kurumsallaşmak Zorunda? PillarRise Kurucusu İsa Özinan Değerlendirdi”
285 kez okundu
2
EPDK’dan Şaşırtan Değişiklik: Doğal Gaz ve Elektrik Tarifelerinde Tarihi Revizyon!
120 kez okundu
3
Türkiye Ekonomisi İçin Kritik Gün: Büyüme Rakamları Açıklanıyor!
38 kez okundu
4
Türkiye’yi Sanayi Üssü Yapacak: 4 Yeni Sanayi Koridoru Yolda!
34 kez okundu
5
2024 Genel Kurulları: Konut Aidatları İçin Hayati Kararlar Alınacak!
30 kez okundu