40,2601$% 0.13
46,7458€% 0.13
53,9601£% 0.23
4.316,24%0,46
3.337,10%0,40
10.198,76%-0,26
02:00
Türkiye, demiryolu sanayisinde büyük bir adım atarak yerli ve milli üretimle ulaşım ağını güçlendiriyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TÜRASAŞ’ın son bir haftada teslim ettiği yerli tasarım iki tren seti ve iki lokomotif ile Türkiye’nin demiryolu potansiyelini sergilediğini duyurdu. Bu teslimatlar, Türkiye’nin ulaştırma altyapısında bağımsız bir geleceğe adım atma kararlılığını gözler önüne seriyor.
Uraloğlu, yaptığı açıklamada, demir yolu ağını genişletirken, bu ağda kullanılacak her aracı ve bileşeni yerli imkanlarla üretmenin önemine vurgu yaptı. “TÜRASAŞ’ın tesislerini yenileyip üretim kapasitesini artırarak, demir yolu sanayisini güçlendirdik,” diyen Bakan, ayrıca yıl içinde 16 adet E5000 milli elektrikli lokomotif ile 673 yük vagonunun teslim edildiğini ifade etti. Bu gelişmeler, Türkiye’nin demiryolu taşıma kapasitelerini artırarak, hem ticaret hem de ulaşım alanında önemli bir sıçrama sağlıyor.
Uraloğlu, milli elektrikli tren ve banliyö tren setlerinin seri üretimine başladıklarını belirtti. Yıl sonuna kadar, 10. elektrikli tren setinin TCDD Taşımacılık’a ve 8. milli banliyö tren setinin Gaziantep Büyükşehir Belediyesine teslim edileceği bilgisini paylaştı. Uraloğlu, “Son bir haftada 6. milli elektrikli tren setimizi ve 5. milli banliyö tren setimizi teslim ettik. Bu, yerli üretim kapasitelerimizin artışını gösteriyor,” dedi.
TÜRASAŞ’ın son teslimatları, Türkiye’nin demiryolu ulaşımındaki bağımsızlığını pekiştirirken, yerli üretimle birlikte iş gücünü de artırıyor. Ulaşımda yerli teknolojilerin kullanılması, ülkenin ekonomik kalkınmasına katkıda bulunuyor. Bu strateji, Türkiye’nin demiryolu alanında uluslararası rekabet gücünü artırması bakımından da kritik bir öneme sahip.
TÜRASAŞ’ın gerçekleştirdiği bu teslimatlar, sadece demiryolu taşımacılığında değil, aynı zamanda ülkenin ekonomik büyüme hedefleri açısından da büyük bir önem taşıyor. Yerli üretim, Türk sanayisinin global pazarda daha rekabetçi olmasını sağlayacak ve dışa bağımlılığı azaltacak. Uraloğlu, “Demiryolu sanayisini güçlendirerek, ulusal ulaşım hedeflerimize daha hızlı ulaşacağız,” şeklinde konuşarak, bu projelerin gelecekteki etkisinin altını çizdi.
Sonuç olarak, TÜRASAŞ’ın yerli ve milli üretim hamlesi, sadece demiryolu ağını güçlendirmekle kalmayıp, aynı zamanda Türkiye’nin teknoloji geliştirme ve ekonomik bağımsızlık hedeflerine yönelik önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Bu gelişmeler, Türkiye’nin ulaşım sektöründe çığır açan bir dönemin başlangıcını işaret ediyor.
Kaynak: Milliyet
Asgari Ücrette Yeni Dönem: İkinci Toplantı Tarihinde Neler Bekleniyor?
1
“Aile Şirketleri Neden Kurumsallaşmak Zorunda? PillarRise Kurucusu İsa Özinan Değerlendirdi”
345 kez okundu
2
THY’den Rekor: 85,3 Milyon Yolcu ile Yeni Bir Dönem Başlıyor!
230 kez okundu
3
Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz’dan Çarpıcı Enflasyon Açıklaması: Asgari Ücret ve Gelecek Vizyonu
202 kez okundu
4
EPDK’dan Şaşırtan Değişiklik: Doğal Gaz ve Elektrik Tarifelerinde Tarihi Revizyon!
159 kez okundu
5
İstanbul’da Mezarlık Ücretleri Yüzde 200 Artıyor: Neler Değişecek?
145 kez okundu